Here we go again!

Nog maar één weekje! Ik kan het amper geloven, het was zo lang, zo ver weg. En nu vertrek ik al bijna. Maanden heb ik hierna uitgekeken, er ontzettend veel ijscoupes voor gemaakt en iedereen, of diegene het wilde horen of niet, erover verteld..

Het begon allemaal twee jaar geleden, met mijn eerste reis naar Azië . Het waren 'maar' drie weekjes met een school project. Global Exploration om precies te zijn, een culturele uitwisseling naar het noorden van India. Vorig jaar ging ik alleen, zeven weken naar Nepal. Het grootste deel van die tijd hielp ik in het weeshuisje Rainbow Children's Home mee. Daarna ben ik nog een weekje door het land gereisd om daarna weer met nieuwe energie aan mijn laatste jaartje vwo te beginnen.

Nu is het Grotius College (én mijn behaalde Vwo-diploma) al lang verleden tijd, heb ik een zomer lang in aken gewerkt en een geweldig examen/afscheidsfeest gehouden. Maar nu is het dan ook echt zo ver. Ik ga terug naar Azië! Backpacked zal ik de eerste twee maanden in India, grof gezegd vanuit het Noorden langs de kust naar het Zuiden, rondreizen. Vanuit daar ga ik dan weer richting Nepal, naar de hoofdstad Kathmandu, om daar twee maanden in een kleinschalig Tibetaans internaatje vrijwilligerswerk te gaan doen. Begin Maart zal ik daar dan afscheid nemen en waarschijnlijk weer vanuit India een vlucht richting Zuid-Oost-Azië pakken, waar precies naar toe..? Ik heb nog niet echt een idee. Landen als Thailand, Maleisië en Indonesië komen wel vaker in mij op, maar dat zie ik allemaal wel ter plekke! Uiteindelijk heb ik dan nog zo'n twee maanden tijd, maar uiterlijk (en dan bedoel ik ook echt uiterlijk) 25 mei zal ik weer op Europese bodem zijn. Heeft te maken met mijn Studiefinanciering, zodat ik in september 2011 toch echt aan mijn studie: 'Culturen en Talen van India, Tibet en Indonesië' in Leiden kan beginnen.

Via deze weblog, die ik ook het afgelopen jaar heb gebruikt, zal ik jullie zo nu en dan op de hoogte houden van mijn avonturen! Een groot verschil is er wel, ik zal het alleen nog maar in het Nederlands typen en niet ook nog in het duits. Ik wens iedereen heel veel plezier met het lezen van mijn verhalen uit 'Azië' (na mijn 6 maanden kan ik Azië in verschillen landen specificeren!) en het bekijken van mijn foto's. Laat vooral VEEEL berichtjes achter, dan heb ik tenminste een beetje het idee dat ik er niet helemaal alleen ben! ;-)

Heel veel liefs, nu nog uit Duitsland,
Juli

P.s. Lieve familie, vriendjes en vriendinnetjes, ik ga jullie toch wel allemaal heeeeel erg missen hoor! Maar gelukkig hebben we altijd nog msn, mails, hyves, skype, facebook, telefoons en anders nog altijd: mijn flessenpost! I promise, we’ll keep in touch!

Reacties

Reacties

Kris

Juli!!!
Jaaaaa, nu kan ik als eerste een berichtje plaatsen!
Geloof het of niet, ik loop de hele avond al aan je te denken... het gaat nu zo snel! En net voordat ik mijn laptop af wilde sluiten, zie daar, je eerste weblog! Ooooh, ik vind het zo spannend! Maar Juli, het gaat echt helemaal top worden! Ik spreek je nog wel even voor vertrek, daar zorg ik wel voor, maar alvast het allerliefst gewenst!
xXx

Limmie

Lieve Juli,
ik zal je verhalen zeker volgen en je foto's zeker bekijken! Als ik dat niet zou doen, zouden die 6 maanden veel te lang duren en is het missen niet te harden. Maar het klinkt nu of die 6 maanden heel snel voorbij zullen gaan, zoals je het hebt gepland. Als je uiterlijk 25 mei terug bent, ben je nog op tijd terug voor mijn verjaardag ^^
Ik zie je zeer waarschijnlijk binnenkort nog voordat je weg bent! Kus!

Louise

Lieve Jule,

Ik wens je nogmaals heel veel succes en plezier. :) En geweldige instelling, gewoon zien waar je komt, dan kom je altijd wel op je pootjes terecht.

Nadine

Hai lieve Juli, nu heb ik het verhaal toch nog gelezen en ik begin je onderhand al een beetje te missen. Herzogenrath is nu niet zo ver verwijderd als Azië van Utrecht, maar ik weet zeker dat we ondanks de groter wordende afstand nog heel veel van elkaar zullen horen! Geloof me, je gaat er een geweldige tijd beleven en je zal waarschijnlijk tijd te kort komen om het naderhand allemaal te vertellen! Maak je niet teveel zorgen over de aankomende reis, het komt allemaal goed en de tijd zal daar waarschijnlijk razendsnel voorbij gaan! Ik hoop heel erg dat ik nog iets kan regelen om je een laatste keer te zien, ik laat sowieso nog iets van me horen! Heel veel liefs, Nadine

Ankie

Hoi Jule, we hebben elkaar al lang niet meer gezien, maar ik wil je het allerbeste wensen voor de kommende de maanden, zal je blog lezen en zal aan je denken, heel veel plezier en ben voorzichtig, ga er van genieten, kom gezond weer terug en maak veel foto's, dit is en blijft altijd een leuke herinnering, groetjes van Ankie en Geert

suman

It was good to kbow that you gona have lot of time in asia,,,,WELCOME from NEPAL...i had to translate this page to english to read but thanks to google chrome bcoz it help me to translate

Nicky

Juli! zoals al gezegd vind ik het echt ontzettend spannend... mijn mama trouwens ook hihi! al gaan we je wel echt missen dus rond carnaval moeten wij eigenlijk verkleed gaan skypen, dat vind ik een uitstekend plan! en wat is de afgelopen tijd ontzettend snel gegaan en dinsdag vertrek je al :O om na te gaan dat wij nu al 2 maanden aant studeren zijn! ik heb zo'n voorgevoel dat je echt tijd te kort gaat hebben daar in het mooie Azië! Ik kan niet wachten om jouw verhalen te horen en ook om zelf volgend jaar 'maar' twee weekjes te gaan haha!
have fun en vergeet ons niet ;D
XXX

Tonneke

Jule, wat een fantastisch nieuws! Gaat eindelijk je droom waar worden. Ik wens je heel veel plezier, wijsheid en gezondheid tijdens deze reis. En ik blijf je zeker volgen!

groetjes,
Tonneke

Bas

Heel vet dat je dit doet!

Veel plezier!! ik zal je op mijn reis blijven volgen!

Groetjes uit Curaçao ;)

Tiny

Hallo Jule, wat een aantal weken van Explore niet allemaal teweeg kunnen brengen. Denk met veel plezier terug aan deze reis. Ga je nu, net als Nepal, ook weer volgen. Heel veel plezier en succes.
Groetjes,
Tiny

Myrthe

Lieve Juli!
Nog 3 dagen en dan is het zover...afgelopen zomervakantie leek het nog best ver weg. Maar nu is het ineens al bijna 26 oktober. Enorm spannend allemaal. Als je er straks bent zul je je, getogen in je saree en Dhal bat etende, weer snel thuis voelen in Azië.

Zal met super veel plezier je blogs lezen.
Een hele goede reis en tot spreeks!
Ik ga je missen,
veel liefs Murdie

Ghislaine Delahaye

Bonsoir Jule,
Bedankt voor je mail! Geweldig, ik ben hartstikke blij voor jou! Ik vind het allemaal fantastisch dat je zoiets aandurft. Ik vind je erg dapper!
Wat leuk om via je webblog op de hoogte te kunnen blijven.
Ik wens je heel veel succes toe in deze nieuwe onderneming en ben erg benieuwd naar je ervaringen.
Avec toutes mes amitiés,
Ghislaine

Tom Janssen

Juli!
Het is nu nog maar een kwestie van uurtjes en waarschijnlijk lees je dit berichtje als je al in India bent aangekomen, maar ik wil je een héééééééle fijne reis wensen!
Ik wens je heel veel plezier, mooie herinneringen en geluk toe in het verre Azië!
Viel Spaß!
Tom

femke

zo juli, nu zijn het geen maanden meer maar is het helemaal echt, ik weet nog dat we op solar waren en zoiets hadden van oooh nog 2 maanden, het leek nog zo ver weg, maar nu is het zo ver :D ik hoop dat de reis een beetje is meegevallen! In ieder geval ik ben blij dat ik nog meegegaan ben naar het vliegveld om afscheid te nemen. Ik weet zeker dat je het helemaal fantastisch daar gaat hebben en bijna geen tijd hebt om ons te missen! Het komt allemaal goed (: ik weet zeker dat we nog gewoon contact kunnen houden. Ik wens je heeeeel veel plezier! en ben benieuwd naar je eerste verhalen en foto's! tot skype/msn ofzoiets haha
XXXXXX

manfred

Beste Jule,
Ik hoop dat je rustige vluchten hebt gehad. En een voorspoedige reis zonder lastige medereizigers en ambtenaren bij aankomst.

groetjes manfred.

Christiane

Hallo Jule!
Ich kann mich Nadine (10.12., 10.14 h) nur anschließen! Genieß' weiterhin Deine Reise - und jetzt auch die gemeinsame Zeit mit Deiner Mama.
Viele liebe Grüße,
Christiane

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!