Teleurgesteld in Thailand.

Tja, Thailand of beter gezegd, tja, Noord-Thailand. Ik moet heel eerlijk bekennen, ik heb er weinig positiefs over te vertellen.. Het was het gewoon niet.

Na een paar daagjes rustig aan gedaan te hebben, en natuurlijk de bezienswaardigheden inBangkok (grand palace/floating markets) bekeken te hebben, wist ik echt niet wat ik met Thailand moest. Overal zie je groepen van touristen, smorgens, smiddags en natuurlijk savondsaan het bier. Je ziet veel oude mannen met super knappe Thaise vrouwen,maar ik miste vooraldevriendelijke mensen, ik was toch immers in het o­­­­zo vriendelijke Thailand?!

Het ging langzaam via Kanchanaburi, 'get drunk on a shoestring' zegt genoeg he?,en de heel mooie watervallen in Erawan,naar de historische stad Sukhothai, waar het jammergenoeg alleen maar regende. Het is niet zo dat ik Thailand stomvond (ik ben inmiddels al in Laos) maar, de combinatie van het nog steeds moeilijke afscheid van de kinderen en dan vergleek ik alles met India en Nepal, wat ik gewoon niet moet doen, viel het allemaal een beetje tegen. Ik heb dan ook serieus niemand ontmoet die alleen reisde, de local bussen lijken wel Indiaase VIP bussen, met een soort van stewardess, eten/drinken en natuurlijk een wc! Oh, en niet te vergeten een TV.. Wat doen Thais namelijk dehele dag? Eten, en dan vooral heel veel vlees (minpunt..), tv kijken en/of internetten en vooral geen meter lopen. Daar heb je immers een scooter of een tuk-tuk voor. De wegen zijn dan ook allemaal in een perfecte conditie, met verlichting en verkeersborden. En niet te vergeten stoplichten! En zelfs in kleine (local/traditionele) Akha dorpjes, helemaal in het noorden, heeft iedereen een scooter en komt de ijsman ijsjesbrengen..

Maar goed, dat had ik allemaal nog wel mee kunnen leven ALS de locals net zo vriendelijk zouden zijn als in Zuid-Azie. Maar nee, ze lijken wel verpest door al die massa's dronken touristen. Je vindt de aardige Thais nog wel hoor, daar niet van, maar je moet er echt naar gaan zoeken en dat vind ik gewoon heel jammer.

Ik begrijptrouwens wel waarom zoveel mensen Thailand wel geweldig vinden, het is gewoon super makkelijk. Het is schoon, tamelijk westers,voor europese verhoudingen goedkoop, het eten is vleesgehaltig, en je hebt toch nog wel die Aziatische cultuur, nja, een beetje dan. En niet te vergeteneen heleboel supermooie eilanden die ik wellichtover een tijdje nog ga verkennen.Momenteel benikblij datikThailandeven achter me gelaten, en ben ik nu in het noorden van Laos!En daar zit je dan savonds, samen met een Canedeese man en een Frans meisje, samen met locals in „The Nightmarket' te eten en te drinken, iedereen is hartstikke aardig, biedt jou bier en papaya salade aan, en het is gewoon een zoveel mooiere sfeer dan in Thailand.. Ja, ik ben echt blij om in Laos te zijn!

Heel veel liefs,
Juli

Reacties

Reacties

Louise

Natuurlijk zijn er ook mannen die voor andere dingen naar Thailand gaan...

Jule, om eerlijk te zijn heb ik een deel van je reis gemist, maar ik weet zeker dat je nog een hoop leuke dingen tegenkomt, ook al viel Thailand een beetje tegen. :)

Esther

Jeeeeej, en Laos wordt zoveel mooier :)

Limmie

Lieve Juli,

aan de wat kortere blog van je is ook te merken dat Thailand je niet zo aansprak, minder avonturen. Beetje jammer, omdat je er toch andere verwachtingen van had. Maar gelukkig, je bent in Laos, en ook al is je omschrijving over Laos tot nu toe maar die 3 regels, ik krijg het idee of dat gevoel/die sfeer in Nepal/India wel wat terugkomt (maar dan op een andere manier) ;)
Nog veel plezier in Laos en hopelijk is daar meer te beleven en ben je er niet zo snel op uitgekeken :)

Veel liefs,
Limmie

Kris

Jeej, Laos!!!

See you on Skype!?

xxxxxxxx

P.S. Tentamen gehaald :D

Davy

Jammer dat Thailand beetje tegenviel,
geniet maar dubbel van Laos dan!
x

Niki

Hee Jule!
Jammer zeg, dat Thailand een beetje tegen viel. Maargoed, je weet nu tenminste wel waar het land voor staat en hebt er toch mss wel wat van geleerd? (Dat je niet meer naar Thailand op vakantie gaat misschien?:P) Hopelijk wordt je tijd in Laos wel een stuk leuker dan!

X

Peter

Hee Jule:D

Cool toch voor de Laos optie gekozen:D
Ik hoor idd al dat ik wel naar Thailand op vakantie kan gaan:P toch wel makkelijk zo'n persoonlijk Azië adviseuse..:P

Maar goed dat is het grote verschil tussen ons 2 he.. haha.. Veel plezier en ja ik zal voortaan even op AL je verhalen die ik lees reageren;)(waarschijnlijk meer stomme praat dan wat anders, maar daarom zijn die andere reactie's wel serieus:P)

Kus Peter

Mick

Jammer van Thailand maar Laos lijkt me ook meer ongerept om het zo maar te zeggen.
Vergist je trouwens niet in die knappe Thaise vrouwen. De mooiste Thaise vrouwen zijn namelijk mannen haha ja is echt zo!! Daar komen die europeanen te laat achter waarschijnlijk haha.

Tom

Juli!
Wat jammer dat Thailand zo erg tegenviel, maar maak het inderdaad maar dubbel en dwars goed in Laos. Is het echt waar dat ze er nog Frans spreken (dat stond op zo'n kaartje in het Fransboek en ik geloofde dat niet echt)???

Ik wens je superveel plezier en mooie avonturen toe in Laos!

Groetjes,
Tom

manfred

Liefste Jule,
Ik kan me alleen maar aansluiten bij de vele reacties die je op je verhaal over Thailand hebt gekregen. En verder wil ik je laten weten dat ik nog steeds met veel aandacht je verhalen lees maar vooral je reis vervolg via google maps. En het ongelooflijk vindt, waar je al allemaal bent geweest en met eigen ogen hebt gezien.
Groetjes, manfred.

Dorien

He Jule!

Wat geweldig dat je zo'n mooie reis maakt!
Ik wist helemaal niet eens dat je op reis was totdat ik net je blog las! Jammer dat Thailand tegenvalt. Het is namelijk ook een stukje van mijn cultuurgoed omdat ik een Thaise moeder heb, en ook heel veel familieleden daar ken. Door de vele toeristen is Thailand inderdaad wel een beetje verpest, maar de mensen daar zijn er vrij arm en kunnen het toerisme wel op prijs stellen als inkomstenbron. Ik vind het jammer dat je niet de echte cultuur hebt leren kennen, want gaat eigenlijk veel dieper dan je daar hebt kunnen zien met al dat toerisme.

Ik wens je in ieder geval heel veel plezier op je mooie reis toe!

Heel veel groetjes,

Je oud klasgenootje Dorien Koelen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!